چشماتو درویش کن!! - تَرَنّم عفاف
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.با کلیک بر روی +1 وب ما را در گوگل محبوب کنید

منو وبلاگ
رتبه وبلاگ
دوستان من
*


چشماتو درویش کن!!                                                    

وبلاگ ترنم عفاف

 

این نوع بیماری بیشتر در مردان وجود دارد چون آن ها با یک نگاه خود به تمام تفاوت های زنان بایکدیگر پی می برند. مردان بیشتر با دید مقایسه ای و غریزه ای به جنس مخالف خود نگاه می کنند.

به گزارش سرویس زنان جهان؛ احمد مطهری در کنترل جنسی نوشته است: فلسفه چشم چرانی جز این نیست که فرد با تمرکز هنگام نگاه،‌تخیلاتش را به خدمت می گیرد و در دنیای خیالات به هوسرانی می پردازد. بنابراین آن چه نگاه را لذت آفرین می کند، تخیلاتی است که فرد به وسیله نگاه در درون خود می پرورد.


در مرد غریزه جنسی فوق العاده قوی است که باعث می شود او به شدت به زن عشق بورزد و این غریزه اگر به طور صحیح اشباع نشود خطرناک ترین غریزه ای است که صاحبش را به لغزش های خطیر و ویران گر برای خود و اجتماع وا می دارد. نگاه مرد به زن همچون جرقه ای است که آتش غریزه ی جنسی را شعله ور می سازد و این مطلب در غیر انسان نیز به خوبی مشهود است.

 

 

محمد اشتهاردی نیزدر کتاب پوشش زن در اسلام معتقد است: چشم چرانی مردان یکی از انحرافات و بیماری های خطرناک است که نتایج شوم و آثار خانمان برانداز بسیار داشته و دارد. سرچشمه اصلی این بیماری از ناحیه عدم پوشش زنان است. وقتی نگاه مرد به بدن نیمه عریان زن می افتد بدن نیمه عریان او از یک طرف و اطوار و طنازی او از طرف دیگر نگاه مرد را تندتر و طولانی تر می کند و در نتیجه همین نگاه های ساده موجب حوادث مرگباری می شود.

در عین حال در هیچ آیه و روایتی لذت آدمی هنگام نگاه کردن به جنس مخالف و دشواری پارسای از نگاه به مناظر شهوت انگیز انکار نشده است. از سوی دیگر در روایات فراوانی از جمله روایات زیر به خاطر عواقب بد نگاه،‌ نگاه کردن به نامحرم تحریم شده است.

از حضرت یحیی پرسیدند منشأ برقراری روابط نامشروع چیست؟ فرمود: نگاه. تحلیل این گفته را می توان از فرموده امام صادق(علیه السلام) دانست که نگاه،‌ نامه رسان روابط نامشروع است. گویی نگاه متمرکز و آلوده، با ارسال تلگرافی بی درنگ بیننده را به انجام روابط ناسالم دعوت می کند.

یوسف غلامی درباره جلوه نمایی زنان و نگاه مردان می نویسد: وقتی فرد به چیزی نگاه می کند به وسیله اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک مشاهداتش را به مغز مخابره کرده و از مغز است که تلاطم پدید می آید و هورمون محرک غرایز به سرار بدن گسیل می شود. آن چه در مغز رخ می دهد شاید همان باشد که امام صادق فرموده است: "النظره بعد النظره تزرع فی القلب الشهوه و کفی بها لصاحبها فتنه"، "نگاه پیاپی بذر شهوت را در دل آدمی می افشاند."

در تعبیری دیگر از ایشان نگاه به تیری زهرآگین تشبیه شده است که منظور از زهر نگاه آلوده همان اوهام و فشارهای روانی است که در کوتاه ترین زمان سراسر جسم و روح آدمی را دست خوش تلاطم می کند.
موضوع چشم چرانی در جامعه امروز ما یک مسئله عادی و روزمره شده است که فقط مخصوص جوانان و حتی مجردان نیست، بلکه افرادی میان سال و متأهل نیز دچار این بیماری شده اند. این نوع بیماری بیشتر در مردان وجود دارد چون آن ها با یک نگاه خود به تمام تفاوت های زنان به یکدیگر پی می برند. مردان بیشتر با دید مقایسه ای و غریزه ای به جنس مخالف خود نگاه می کنند. بنابراین مردان متأهل وقتی به زنی نگاه می کنند، او را با همسر خود مقایسه کرده و از ضعف های همسرش را در او بیابد به آن زن نگاه های آلوده و طولانی می کند و در تخیلات خود با زن هرگونه که بخواهد رابطه برقرار می کند. از سویی وقتی به منزل می رود به خاطر اینکه همسر خود آن ویژگی های را دارا نیست با وی با خشونت رفتار می کند. و کم کم پایه های زندگی آن دو سست شده و به طلاق منجر می شود و اگر وی مجرد باشد برای پاسخ گویی به فساد رو می آورد. 

چشم چرانی بیشتر در مردها دیده می‌شود و بیماری «سادیسم» را به وجود می‌آورد و در زن ها، خودنمایی بیشتر وجود دارد که بیماری «مازوشیسم» را به وجود می‌آورد.
ایستادگی در برابر شهوت و کشش های انحرافی درونی، تنها بر تکیه بر ایمان وقدرت اراده، امکان پذیر است. هرچه ایمان و اراده قوی تر باشد، مقاومت شخص در برابر جاذبه های جنسی، بیشتر می‌گردد. برخی از عواملی که سبب دوری از چشم چرانی و خودارضایی می گردند به شرح زیرند:
1. عفت چشم؛ پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) می فرماید: هر مسلمای که بی اختیار چشمش به زیباییهای زنی بیفتد و چشم فرو نهد، خداوند به او توفیق عبادتی می‌دهد که شیرینی آن را احساس کن
2. حیا؛ حضرت علی (علیه السلام) می فرماید: حیا، سبب عفت و عفت ، ثمره ی حیاست. شرم ، مانع کار زشت است.
3. روزه؛ پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) می فرمایند: جوان ها ! ازدواج کنید و اگر نمی‌توانید حتماً روزه بگیرید که روزه، غریزه جنسی را کنترل می‌کند. هم چنین نقل شده که راه کنترل غریزه ی جنسی ، روزه است .
4. ازدواج.

 

منبع : وب سایت تبیان




برچسب‌ها: یادداشت ها،
| جمعه 91/7/14 | | 12:39 عصر | | دنیای من |
درباره وب


ترنم عفاف 

 

سلام بر تمامی برادران و خواهران ارزشی ام. از اینکه لطف نمودید و از وبلاگ من دیدن فرمودید بسیاراز شما سپاسگزارم . التماس دعا


مکان تبلیغات شما




کلام شهیدان

پیامک حجاب

سایر امکانات


Review http://sabooyeteshneh.parsiblog.com/ on alexa.com

آمار وبلاگ

بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 43
کل بازدید : 222010
کل یادداشتها ها : 113




سایتهای برتر ایرانی
 تحلیل آمار سایت و وبلاگ