مسألهی [داغ] حجاب! - تَرَنّم عفاف
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.با کلیک بر روی +1 وب ما را در گوگل محبوب کنید

منو وبلاگ
رتبه وبلاگ
دوستان من
*


مسألهی [داغ] حجاب!                                                    
به نام خدا

صراط مستقیم باریک است. کمى از این طرف برویم پرت مى ‏شویم، کمى از آن طرف برویم هم پرت مى‏شویم. اندکى به نام عفت و عصمت و پاکى، زن را به گوشه صندوق خانه‏ ها بکشانیم پرت شده ‏ایم، یک ذره به نام دخالت خانم‌ها در اجتماعات و فعالیت‌ها حریم را بشکنیم نیز از آن طرف افتاده ‏ایم. 

شرکت در اجتماعات ملازم با اختلاط نیست. شرکت، ملازم با نوعى التذاذ جنسى از یکدیگر بردن نیست. پیغمبر اکرم در مسجد مدینه، زن‌ها را اجازه مى‏ داد مى ‏آمدند، مردها را هم اجازه مى ‏داد مى ‏آمدند. زنها را منع نکرد. ولى یک دفعه فرمود: اى کاش ما براى خانم‌ها درِ دیگرى از مسجد باز کنیم(دلش نمى‏ خواست که زن‌ها و مردها از یک در داخل و خارج شوند؛ به یکدیگر تنه مى ‏زنند، فساد از همین جا پیدا مى ‏شود) که بعد«باب النساء» را ساختند و الان هم در همان محل در مسجد مدینه درى هست به نام«باب النساء» که مخصوص زن‌هاست. زن‌ها و مردها مى ‌آمدند در مسجد پیغمبر پاى وعظ پیغمبر مى ‏نشستند، وقتى که خارج مى ‏شدند چون کوچه ‏هاى مدینه تنگ بود ازدحام جمعیت مى ‏شد، زن و مرد با یکدیگر مخلوط مى ‏شدند، مردِ جوان بود زن جوان بود، احیاناً به یکدیگر تنه مى ‏زدند. فرمود: 

بهتر این است که زن‌ها از کنار حرکت کنند، مردها از وسط. پیغمبر اکرم خوش نذاشت که این حرکت به صورت اختلاط باشد. منطق صحیح همین است. 

 

کتاب آینده‌ی انقلاب اسلامی، شهید مرتضی مطهّری

منبع:سایت الف




برچسب‌ها: یادداشت ها،
| سه شنبه 91/8/23 | | 12:55 صبح | | دنیای من |
درباره وب


ترنم عفاف 

 

سلام بر تمامی برادران و خواهران ارزشی ام. از اینکه لطف نمودید و از وبلاگ من دیدن فرمودید بسیاراز شما سپاسگزارم . التماس دعا


مکان تبلیغات شما




کلام شهیدان

پیامک حجاب

سایر امکانات


Review http://sabooyeteshneh.parsiblog.com/ on alexa.com

آمار وبلاگ

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 15
کل بازدید : 221582
کل یادداشتها ها : 113




سایتهای برتر ایرانی
 تحلیل آمار سایت و وبلاگ