بیداری اسلامی مهم ترین درس قیام عاشورا... - تَرَنّم عفاف
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.با کلیک بر روی +1 وب ما را در گوگل محبوب کنید

منو وبلاگ
رتبه وبلاگ
دوستان من
*


بیداری اسلامی مهم ترین درس قیام عاشورا...                                                    

در نهضت حسینی تکلیف باطنی یعنی آگاهی از شهادت و اقدام برای شهادت با تکلیف ظاهری یعنی اقدام برای تشکیل حکومت جمع شده است؛ در واقع، کربلا تبلور جمع شدن تکلیف ظاهری و باطنی بوده است. از درس‌های مهم عاشورا به طور کلی می‌توان به فتنه‌شناسی، ولایت‌مداری، بیداری اسلامی و فداکاری برای اسلام اشاره کرد که ما از همه این آموزه‌ها باید درس بگیریم.

بیداری اسلامی

درباره فتنه‌شناسی می‌توان گفت اگر مسلمانان آن زمان فتنه دوران معاویه و یزید را می‌شناختند و به عنوان نمونه اگر شریح قاضی دچار فتنه نمی‌شد و می‌گفت که هانی بن عروه زنده و در زندان عبیدالله بن زیاد است تاریخ کربلا به شکل دیگری رقم می‌خورد. اما متأسفانه خواص دنیازده آن زمان به فتنه دچار شدند و امام حسین(ع) شهید شدند.

دیگر اینکه ، ویژگی اصلی حضرت ابوالفضل العباس(ع) ولایت‌مداری است که در رجز معروف آن حضرت به این اشاره شد که اگر دو دست من را قطع کنند باز هم از دین و امامم دفاع می‌کنم. کسانی در آن زمان از خواص و نخبگان بودند مانند عبدالله بن عباس، عبدالله بن زبیر، عبدالله بن جعفر، عبدالله بن عمر و محمد بن حنفیه که امام حسین(ع) را در جهت عدم قیام علیه یزید نصیحت می‌کردند. امام حسین(ع) نیز آن‌ها را دعوت به رعایت تقوا می‌کردند و بیان می‌کردند کسی که درخواست ما را بشنود و پاسخ ندهد خوش‌عاقبت نخواهد شد و لذا امام حسین(ع) با آنها اتمام حجت کرد.

امروز هم همین‌گونه است و به عنوان نمونه بعد از خطبه 29 خرداد مقام معظم رهبری، که اتمام حجت با تمام مسئولان نظام بود، کسانی که سکوت کردند و پای کار نیامدند در واقع لغزیدند.

بنابراین فتنه‌شناسی و ولایت‌مداری به معنای همراهی و رهروی و اطاعت بی‌چون و چرا از رهبری از اهمیت به سزایی برخوردار است.بعضی افراد با امام حسین(ع) تا جایی همراهی کردند که پل‌های پشت سر خودشان را خراب نکنند مانند ضحاک بن عبدالله مشرقی.

اباعبدالله الحسین(ع) با خون خود خواست جامعه و نسل بشر را بیدار کند و در این راستا بیداری اسلامی نیز یکی دیگر از درس‌های عاشورا است. ما باید درباره پیوند عاشورا و بیداری اسلامی نیز بحث‌های جدی صورت دهیم. بنابراین می‌توان در مجموع این موارد را جزو درس‌های مهم عاشورا قلمداد کرد



| دوشنبه 90/10/26 | | 11:51 عصر | | دنیای من |
درباره وب


ترنم عفاف 

 

سلام بر تمامی برادران و خواهران ارزشی ام. از اینکه لطف نمودید و از وبلاگ من دیدن فرمودید بسیاراز شما سپاسگزارم . التماس دعا


مکان تبلیغات شما




کلام شهیدان

پیامک حجاب

سایر امکانات


Review http://sabooyeteshneh.parsiblog.com/ on alexa.com

آمار وبلاگ

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 15
کل بازدید : 221590
کل یادداشتها ها : 113




سایتهای برتر ایرانی
 تحلیل آمار سایت و وبلاگ